8 edycja Fashion Week Poland – 17-21.04.2013

Już niedługo znowu święto mody w Łodzi!
W kwietniu Łódź ponownie zmieni się w polską stolicę mody. 8. edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland rozpocznie się 17. kwietnia 2013 roku.
Niepowtarzalny klimat miasta będzie stanowił tło do prezentacji najnowszych kolekcji czołowych polskich projektantów oraz dobrze zapowiadających się debiutantów. W kwietniu na Księżym Młynie w ŁSSE zostaną zaprezentowane trendy na jesień – zimę 2013/2014. Po sukcesie 7. edycji organizatorzy nie zwalniając tempa, przygotowują 4 dni pokazów. Projektanci będą przedstawiać swoje najnowsze kolekcje zarówno na wybiegu OFF Out of Schedule, jak i na główniej scenie, jaką jest Designer Avenue.
W pokazach DESIGNER AVENUE swoje kolekcje zaprezentują:
AGATA WOJTKIEWICZ / BERENIKA CZARNOTA / GROME DESIGN / KAMILA GAWROŃSKA-KASPERSKA / KĘDZIOREK / MICHAŁ SZULC / MMC STUDIO / NATALIA JAROSZEWSKA / NENUKKO / PROJECT ZOA. / TOMAOTOMO BY TOMASZ OLEJNICZAK / WIOLA WOŁCZYŃSKA / ŁUKASZ JEMIOŁ BASIC /
Laureatka nagrody „Odkrycie ELLE” podczas 7. edycji AGNIESZKA ORLIŃSKA została wyróżniona przez organizatorów polskiego tygodnia mody zaproszeniem do udziału w Designer Avenue podczas kwietniowej edycji. Wśród projektantów nie zabraknie Moniki Ptaszek z marką PtASZEK, która na początku marca zostanie zaprezentowana również podczas Lisboa Fashion Week. Swoją premierę również będzie miała kolekcja marki ORSAY.
Debiutować na wybiegu DESIGNER AVENUE:
ANNIS / CHARLOTTE ROUGE / EWA SZABATIN / FILIP ROTH / SYLWIA ROCHALA / WOJTEK HARATYK / MONIKA MROŃSKA BY NORMAN / NICK NACK
W pokazach OFF OUT OF SCHEDULE zobaczymy kolekcje:
BAJER OLA – BOLA / HERZLICH WILLKOMMEN / IMA MAD / KATARZYNA GÓRECKA / MONIKA BŁOTNICKA / MONIKA GROMADZIŃSKA / PAULINA PLIZGA / THUNDER BLOND / DOMINIKA CYBULSKA
Po raz pierwszy na wybiegu OFF zaprezentują się:
HANGER / KAMIL SOBCZYK / KAS KRYST / SOFIA FRENCH
O fryzury do pokazów zadba ekspert w koloryzacji włosów: marka Palette Salon Colors. Jak co sezon zespół Grzegorza Kasperskiego głównego kreatora makijażu marki Maybelline New York zadba o make-up modelek i modeli. Śnieżnobiały uśmiech gości polskiego tygodnia mody po raz kolejny zapewni Colgate Max White One.
Fashion Week Poland to nie tylko pokazy mody. To również wydarzenia towarzyszące dzięki, którym przez cały tydzień miasto będzie tętnić modą.
Już po raz 8 zostanie uruchomiony SHOWROOM z ponad 120 stoiskami młodych twórców. Każdy odwiedzający Łódź będzie mógł wpaść w wir zakupów. Ze względu rosnącą liczbę wystawców stoiska podzielone zostaną na kategorie (Projektanci / Marki / Firmy i instytucje obsługujące projektantów). W CONCEPT STORE każdy gość będzie mógł zasięgnąć porad stylistów Maybeline dotyczących najnowszych trendów w makijażu, odwiedzić stoisko ORSAY lub zrobić zakupy on-line u ZALANDO.
Po raz pierwszy organizatorzy uruchomili darmową rejestrację, która pozwoli uzyskać dostęp do całej strefy FASHION ZONE ( SHOWROOM/CONCEPT STORE/YFPN ). Osoby, które poprzez formularz na stronie www.fashionweek.pl zarejestrują się miedzy 07.03 a 24.03 będą miały możliwość po wstępnej weryfikacji dostać 4 dniowy wstęp do miejsca odbywania się 8 edycji polskiego tygodnia mody. Po 24 marca koszt rejestracji będzie wynosił 50 zł. E-Ticket nie umożliwia udziału w pokazach Designer Avenue i OFF OUT OF SCHEDULE.
W ramach projektu SALON zaprezentowane zostaną premierowe kolekcje polskich topowych projektantów. Ten niekonwencjonalny showroom to platforma biznesowa dla wyselekcjonowanej grupy gości składająca się z kupców oraz przedstawicieli najważniejszych magazynów modowych.
Na gości czekać będzie wystawa najbardziej inspirujących młodych fotografów YOUNG FASHION PHOTOGRAPHERS NOW.
Kolejna edycja FashionPhilosophy Fashion Week Poland to także możliwość zdobycia wiedzy w ramach znanego już cyklu szkoleń i wykładów LET THEM KNOW. Specjalistyczny program kształcenia kierowany jest przede wszystkim do producentów, projektantów, specjalistów ds. marketingu, PR managerów. Cykl LTK w trakcie 8. edycji Fashion Week Poland będzie obejmował ponownie: zamknięte szkolenia biznesowe dla branży mody oraz cykl otwartych wykładów kierowanych do projektantów, studentów kierunków związanych z branżą odzieżową oraz wszystkich chcących poszerzyć horyzonty na tym polu. Pełen harmonogram szkoleń i wykładów będzie znany w pierwszej połowie marca wtedy też ruszy rejestracja na zamknięte i otwarte panele.
Organizatorzy zapewniają, że to nie koniec niespodzianek związanych z 8 edycją polskiego tygodnia mody.
Karnety i bilety na wiosenną edycję tygodnia mody są do nabycia na stronie www.fashionweek.pl w zakładce / UDZIAŁ W FASHION WEEK.
Fashion Week Poland organizowany jest we współpracy z Urzędem Miasta Łodzi. Wydarzenie wpisuje się w strategię rozwoju miasta przez wspieranie przemysłów kreatywnych oraz rozwój przemysłu odzieżowego.